• Home
  • Rreth Nesh
    • OBJEKTIVAT
    • STAFI DREJTUES
    • TRANSPARENCA FINANCIARE
    • AKTET LIGJORE / RREGULLORET
  • PROJEKTET
    • PROJEKTE TË PËRFUNDUARA
    • PROJEKTE NË VIJIM
    • DONATORËT NË PROJEKTE
  • AKTIVITETE
    • KONFERENCA
    • REKOMANDIME
    • DEKLARATA
    • BASHKËPUNIME
    • PËRMBLEDHJE VJETORE
  • PUBLIKIME
    • BOTIME / STUDIME
    • RAPORTE MONITORIMI
  • MEDIA & THIRRJE
    • LAJME NGA ISP
    • THIRRJE / SHPALLJE
    • ARKIVI MEDIATIK
  • KONTAKTO
No Result
View All Result
  • Home
  • Rreth Nesh
    • OBJEKTIVAT
    • STAFI DREJTUES
    • TRANSPARENCA FINANCIARE
    • AKTET LIGJORE / RREGULLORET
  • PROJEKTET
    • PROJEKTE TË PËRFUNDUARA
    • PROJEKTE NË VIJIM
    • DONATORËT NË PROJEKTE
  • AKTIVITETE
    • KONFERENCA
    • REKOMANDIME
    • DEKLARATA
    • BASHKËPUNIME
    • PËRMBLEDHJE VJETORE
  • PUBLIKIME
    • BOTIME / STUDIME
    • RAPORTE MONITORIMI
  • MEDIA & THIRRJE
    • LAJME NGA ISP
    • THIRRJE / SHPALLJE
    • ARKIVI MEDIATIK
  • KONTAKTO
No Result
View All Result
Instituti i Studimeve Politike
No Result
View All Result

STANDARDET E PËRFAQËSIMIT NË PARTITË POLITIKE

6 years ago

Sistemi i votimit proporcional, si ne zgjedhjet lokale ashtu edhe ne zgjedhjet parlamentare rezultoi me pozitiv për përfaqësimin e grave ne parlament dhe ne këshillat bashkiake, por ne sistemin mazhoritar (votimi për kryetar bashkie) numri i grave konkurruese ishte ne përqindje shume me i vogël sesa kuota 30% e përcaktuar si standard minimal përfaqësimi. Ndryshimet ligjore me ndikim ne Kodin Zgjedhor ishin me 2008, me përcaktimin e kuotës gjinore 30% te kandidimit ne zgjedhjet parlamentare, si dhe ne prag te zgjedhjeve lokale 2015 me zbatimin e kuotës gjinore 50% ne listat e kandidimit dhe te zgjedhjes ne këshillat bashkiake. Kjo përvojë pozitive e ndryshimit përmes ligjit e ben emergjente shqyrtimin e mundësisë per aplikimin e kuotës gjinore te detyruar edhe ne zgjedhjen e deputeteve ne zgjedhjet parlamentare.

Me 2017 për here te pare ne historinë e tranzicionit gratë dhe vajzat kane 28% te vendeve ne parlament. Për here te pare ne historinë e Shqipërisë kemi numrin me te larte te grave ministre (10 nga 20 ministra ne qeverinë me prurje teknike dhe 7 nga 14 ministra ne qeverinë e re 2017). Janë zgjedhur

39 gra deputete, 22 prej te cilave per here te pare si përfaqësuese ne parlament. Ky përfaqësim eshte një arritje e rëndësishme e grupeve lobuese politike e civile per kuote perfaqesimi 30% ne parlament dhe një reference frymëzuese per qendrueshmerine dhe rritjen e përfaqësimit te barabarte te grave ne te gjitha sferat e politikes vendimmarrëse.

Gjate legjislaturës 2013-2017, rritja e numrit te grave deputete erdhi me shume si pasoje e detyrimit ne Kodin Zgjedhor per zëvendësimin e mandateve me gjininë me pak te përfaqësuar sesa përmes fitores direkt te mandateve. Konkretisht, nga 36 mandate parlamentare te ndryshuara gjate kësaj legjislature, 17 mandate i kaluan grave deputete te listës, shifër shume me e larte sesa numri i grave qe u zgjodhën direkt nga mandatet e fituara ne shtator 2013.

Ne legjislaturën e sapo filluar 2017-2021 nuk u zbatua ndarja e mandatave minister – deputet, duke provuar tezen se aplikimi pozitiv i dispozites perkatese te Kodit Zgjedhor mund te mos kete rezultate te njejta nuk ka dorëzime te mandateve, ndaj nuk perben garanci te qendrueshme per zgjedhjet e ardhshme

Ne fillim te legjislaturës 2013-2017 Lezha kishte shifrën me te larte te grave deputete, 42% ose 3 nga 7 deputetet, por gjate legjislaturës ndodhen ndryshime ne përbërjen parlamentare. Ne vitin e fundit, qarku i Shkodres kryesoi përfaqësimin me 36,63% ose 4 gra nga 11 deputete, ndjekur nga Elbasani e Lezha me 28%, përkatësisht me 4 nga 14 dhe 2 nga 7 deputete. Me pas vijojne qarqet Berat, Korce, Kukes e Vlore me nga 25%. Rrethet me përfaqësim me te ulet ishin Durresi me 23% ose 3 nga 13 deputete, pasuar nga Tirana me 21,87% ose 7 nga 32 deputete, dhe Dibra me 16,66% ose 1 nga 6 deputete. Qarku i vetem pa asnje deputete ne parlament ishte Gjirokastra, e perfaqesuar vetem nga pese deputete.

Te dhënat e fundvitit 2016 shprehin ndryshimet e ndodhura ne disa qarqe, ku zevendesimi i deputeteve dhe lëvizjet ne parlament sollen ndryshime edhe ne raportin e përfaqësimit gjinor. Qarqet me rritjen me te madhe ne përqindje ishin Kukesi me 25%, 21,4% Elbasani, 15,6 Dibra, 12,5% Berati etj. Kurse qarku i vetëm qe pesoi ndryshim negativ ishte Lezha, e cila pesoi renie nga 42% me 2013 ne 28% me 2016 dhe fillimin e vitit 2017.

RAPORTIN E PLOTE E LEXONI/ SHKARKONI NE LINKUN ME POSHTE:

STANDARDET E PERFAQESIMIT NE PARTITE POLITIKE 2017

 

 

ShareTweet

Të ngjashme

Vlerësime, gjetje dhe rekomandime: Partneritete të forta për reforma të qëndrueshme 2023-2025
LAJME NGA ISP

Vlerësime, gjetje dhe rekomandime: Partneritete të forta për reforma të qëndrueshme 2023-2025

Standardet e integritetit gjatë procesit zgjedhor 2025 – Summary report
Building election integrity and political party resilience

Standardet e integritetit gjatë procesit zgjedhor 2025 – Summary report

Forum me gjimnazistë në Kukës, – dekriminalizimi dhe integriteti në përfaqësim
AKTIVITETE

Forum me gjimnazistë në Kukës, – dekriminalizimi dhe integriteti në përfaqësim

DEKRIMINALIZIMI
DEPUTETI IM
MUZEU I MEMORIES
HARTA E KUJTESËS
KRIMET ZGJEDHORE
Instituti i Studimeve Politike

© 2022 INSTITUTI I STUDIMEVE POLITIKE

Navigo

  • HOME
  • MAIN OBJECTIVES
  • PUBLICATIONS
  • NEWS FROM ISP

Follow Us

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Home
  • Rreth Nesh
    • OBJEKTIVAT
    • STAFI DREJTUES
    • TRANSPARENCA FINANCIARE
    • AKTET LIGJORE / RREGULLORET
  • PROJEKTET
    • PROJEKTE TË PËRFUNDUARA
    • PROJEKTE NË VIJIM
    • DONATORËT NË PROJEKTE
  • AKTIVITETE
    • KONFERENCA
    • REKOMANDIME
    • DEKLARATA
    • BASHKËPUNIME
    • PËRMBLEDHJE VJETORE
  • PUBLIKIME
    • BOTIME / STUDIME
    • RAPORTE MONITORIMI
  • MEDIA & THIRRJE
    • LAJME NGA ISP
    • THIRRJE / SHPALLJE
    • ARKIVI MEDIATIK
  • KONTAKTO

© 2022 INSTITUTI I STUDIMEVE POLITIKE